איך בוחרים וילונות מעוצבים לבית ולמשרד

וילון גלילה לבית ולמשרד

בחירת וילונות באופן כללי ובחירת וילונות למשרד בפרט, הפכו בעת האחרונה למשימה שיותר ויותר ישראלים משקיעים בה מחשבה יתרה וירידה לפרטים ורזולוציות גבוהות, לאור העובדה שעלה משקלו של וילון כפריט עיצובי בשנים האחרונות.

לעומת זאת, למרות העלייה בהבנת החשיבות של בחירת וילונות למשרד שמתעלים מעבר לחתיכות הבד שמרכיבה אותם, עדיין קיים פער משמעותי ברמת הידע של הישראלי הממוצע, כזה שלא לגמרי מבדיל בין וילונות אורגון לוילונות אחרים, או יודע עד הסוף מה ההבדל בין וילון האפלה לוילון גלילה. 

לכן, בכתבה הקרובה נעשה לכם סדר בכל עולם הווילונות וננסה לענות אחת ולתמיד – מה צריך לקחת בחשבון כשבוחרים וילונות מעוצבים לבית ולמשרד. 

וילון הוא לא פריט עיצוב בודד אלא חלק מקולקטיב

בהמשך לכך, בראש ובראשונה לפני שנצלול לכל המאפיינים השונים של בחירת וילונות, חשוב להבהיר לפני הכול שווילון לא עומד לבדו. הכוונה בכך היא שמדובר בחלק בלתי נפרד מהנוף המשרדי ו/או הביתי, וכזה שבהתאם צריך להתכתב עם שאר חלקי החלל.

או במילים אחרות, גם אם מצאתם וילון אורגון איכותי ומובחר, חשוב שתבחנו גם איך אותו וילון נראה כאשר הוא נמצא בחדר אותו ייעדתם לו, כאשר בהתאם אפשר לבחור וילון אחר או לשנות את חלל הפנים כדי שזה יתאים לוילון הנחשק.

וילון שצפוי להיפתח הרבה – רצוי שיהיה חשמלי

בנוסף לכך, לכל וילון יש ייעוד ומטרה שונה, כאשר בעוד שישנם וילונות שייפתחו לעתים רחוקות אם בכלל, יש ווילונות שצפויים לעבוד שעות נוספות – בעיקר אם הם מופנים לכיוון דרום או נמצאים בחלל ישיבות שצריך ליהנות ממעט אינטימיות מעת לעת. 

ולכן יש לבחור בהתאם את מנגנון הווילון כשמחפשים וילונות למשרד לדוגמה, כאשר וילון גלילה חשמלי יכול לאפשר לכם בלחיצת כפתור קלה לשנות את מצב התאורה והפרטיות במשרד ולפטור אתכם מהסתבכות קבועה עם חוטים ומנואלות. 

וילון האפלה – במיוחד עבור חדרי ישיבות או חללים חשוכים

כמו כן, אם חיפשתם פתרון שיאפשר למשרד או למרתף שלכם להפוך בין רגע לחלל מבודד לגמרי מהחלל החיצוני, כפתרון שאידיאלי עבור חדרי ישיבות או חדרי הקרנה – וילון האפלה הוא חד משמעית הפתרון הנכון ביותר עבורכם.

הסיבה לכך היא יכולתו של אותו וילון להחשיך לחלוטין את החלל בו הוא נמצא, ולמעשה לגרום לכם לשכוח שבחוץ השמש זורחת. בנוסף, אף על פי כי מדובר בהרחבה מסוימת של התקציב שלכם – בחירה בוילון מבית וילונות אורגון היא אידיאלית במיוחד עבור וילונות האפלה, כאשר מדובר בחברה שקנתה את עולמה בתחום לאור ניסיונה העשיר ורב השנים בתחום. 

כמה עולים וילונות למשרד?

בהיבט שאלת המחיר, לווילונות יש טווח מחירים מגוון ודינמי במיוחד, כזה שמושפע כמובן מסוג הווילון, האם החלטתם להתקין גם מנגנון חשמלי, וכמובן החברה המייצרת את אותו וילון. כלומר, בחירה במותגי יוקרה כמו וילון אורגון אמנם תבטיח לכם וילון איכותי ומוצלח, אך מנגד תגבה מחיר בהתאם, כאשר הטווח עבור וילונות ונציאניים נע בין 250 עד 500 ש"ח, סכום שעולה במעט לכדי 350 עד 600 ש"ח עבור וילונות רומאיים, ומגיע בעבור וילונות גלילה לכדי 500 – 700 ש"ח. 

כאמור, הוספת מנגנון חשמלי תייקר את העלות בכ- 40% בהתאם לוילון שבחרתם.

וילון טוב לראש שקט

גם אם אתם מחפשים וילון למשרד וגם אם לחלל הבית שלכם, מדובר בהחלטה שתשנה ותשפיע על האופן בו אתם נהנים מהמרחב הפרטי שלכם או על חלל העבודה שלכם – ובהתאם מצריכה חשיבה עמוקה ומושקעת.

לכן, כשאתם מחפשים וילון, מומלץ לקחת בחשבון את כלל הגורמים השונים שהוזכרו לעיל ושיקבעו האם מדובר בהצלחה, כמו גם לפנות לגורם מקצועי שיוכל ללוות אתכם בתהליך ולהבטיח שתפיקו את המרב מווילונות כפריט עיצובי ופרקטי.

דילוג לתוכן