מה ההבדל בין וילונות גלילה לוילונות רומאיים

וילונות רומאיים

וילונות גלילה או וילונות רומאיים?

וילונות רומאים או וילונות גלילה היא שאלה שמטרידה רבים המחפשים וילונות מיוחדים לבית, כאשר ל- 2 האפשרויות המצוינות הללו יש הרבה מה להציע לכל מי שמחפש להכניס גוון עיצובי ומרענן לתוך החלל הפרטי שלו, בין אם מדובר במציאת וילונות לסלון, וילונות למשרד, או וילון לכל מקום שאתם מעוניינים לשדרג אסתטית.

מנגד, לעתים רבות יש פער רחב בקרב הציבור אודות ההבדלים בין וילונות גלילה לוילונות רומאיים, כזה שעלול לגרום בטעות לחשוב שמדובר באותו הפתרון, כמו גם לגרום לבחירה בפתרון שאינו אופטימלי עבורכם. לכן, במאמר הקרוב ננסה לעשות קצת סדר ולעמוד על ההבדל שבין וילונות רומאיים לוילונות גלילה. 

מהם וילונות גלילה?

וילונות גלילה הם וילונות המאפשרים לנו לקבוע בצורה נוחה יחסית את כמות האור שנכנסת לחלל, כאשר מדובר בוילון אנכי ולכן כזה שניתן למקמו בנקודות שונות לאורך קו הגובה של החלון, בהתאם לשעות היום או לתקופה בשנה.

כמו כן, וילונות גלילה נחשבים לוילונות נוחים במיוחד וכאלה שקל מאוד לנקות או לתחזק, כאשר לאור זאת רבים בוחרים בהם לשימוש גם בתור וילונות למשרד. יתרה מכך, בשל האופן שבו אותם וילונות מיוצרים כיום, ניתן למעשה להדפיס כמעט כל דבר שרק אפשר לחשוב עליו על גבי אותם וילונות, ובכך למעשה לבחור גוון ייחודי לבית ו/או המשרד שלכם. 

מהם וילונות רומאיים?

וילונות רומאיים דומים במובן מסוים לוילונות גלילה בכיוון והדרך בה הם נפתחים ונסגרים, כאשר מדובר גם כן בוילון אנכי אשר עולה מעלה ומטה. מנגד, ההבדל המשמעותי בין סוגי הוילונות, כמו גם זה שקנה לוילון רומאי את מעמדו ויוקרתו בקרב הקהל הרחב – הוא האופן שבו וילון רומאי נאסף שלב אחר שלב באופן מדורג בעת הפתיחה והסגירה.

מדובר במנגנון כמעט מלכותי אשר מקדש ומייחד את עצם הפתיחה והסגירה של חלל, כאשר במידה ומוסיפים לוילון רומאי מנגנון פתיחה אוטומטי, אפשר להפוך את עצם הארת או הצללת הבית לטקס מיוחד וכזה שמאפשר לכם ליהנות הרבה יותר מהמרחב האישי שלכם.
 

מהות ההבדל – רמת אלגנטיות וקלאס

לפיכך, כמו שאפשר כבר להניח, ההבדל העיקרי בין וילונות גלילה לוילונות רומאיים הוא שלאחרונים יש גוון מלכותי יותר, כזה אשר מגולם גם במגוון וסוג האפשרויות שקיימות למי שמעוניין לבחור באותם וילונות כפתרון עיצובי.

כלומר, למרות ששני סוגי הוילונות הללו מהווים וילונות מיוחדים לבית וכאלה שבהחלט צפויים לשדרג את האקלים האישי שלכם, וילונות רומאיים נועדו לכוון לקו עיצובי אירופאי ואלגנטי יותר, כזה אשר לא מתאים לכל מבנה ולא לכל צרכן.

מחפשים וילונות מיוחדים לבית? התייעצו עם מומחה

בנוסף, בגלל שלא כל וילון מתאים לכל חלל, רצוי ונכון לפנות לעזרה מקצועית כאשר מחפשים וילונות מיוחדים לבית, בעיקר כדי לוודא שאתם רוכשים מוצר שיאפשר לכם ליהנות מההשקעה שלכם, וכזה שיוכל להשתלב עד תום בבית מבלי לבלוט שלא לצורך או בצורה שלא מוסיפה לכלל הנוף הפנימי. 

 

דילוג לתוכן